محصول سال ۲۰۱۰

کارگردان:Tom Hooper

بازیگران:Colin Firth در نقش Prince Albert

Geoffrey Rush در نقش Lionel Logue

Helena Bonham Carter در نقش Elizabeth

Guy Pearce,Michael Gambon, Timothy Spall, Jennifer Ehle, Derek Jacobi,...

زیبا بازی کرده بودن!!!

موضوع فیلم در مورد یک قسمت از تاریخ بود که به تصویر کشیده شده بود، وقتی در انگلستان شاه جرج پنجم می میرد و یکی از پسراش باید وظیفه اونو به عهده بگیره که قاعدتاً پسر اولش این کار رو می کنه، ولی وقتی این پسر دلباخته زنی میشه که دوبار ازدواج کرده و طلاق گرفته و می خواد که با اون ازدواج کنه مجبور میشه که از پادشاهی کناره گیری کنه به دلیل قوانین موجود در اون زمان ـ قوانین کلیسا که در اون زمان بر مردم حکومت می کرد ـ و به همین دلیل آلبرت یعنی پسر دوم مجبور میشه که این وظیفه رو به دوش بکشه اما ... مشکل بزرگ آلبرت لکنت زبان اونه...

واقعاً زیبا روی این موضوع کار کرده بودن و می تونستی غم، احساس شکست، ناامیدی و سرخوردگی رو در شخصیت آلبرت حس کنی!!! وقتی که از دوران کودکیش برای لیونل تعریف می کرد مثل یک کودک بی دفاع که بغض تو گلوش گیر کرده صحبت می کرد که نیاز به حمایت و کمک داره!!! هروقت از چیزی ناراحت می شد فریاد میزد و خیلی زود هم پشیمون میشد!!! براش خیلی سخت بود که از کسی معذرت خواهی کنه!!! حتی آخرش هم که به کمک لیونل تونست جملات رو درست ادا کنه زیاد احساساتی نشد و مثل یک شاه رفتار کرد و فقط با نگاه و یک لبخند کوچیک پاسخ تبریک دیگران رو میداد که از این رفتارش خوشم اومد!!!

شخصیت لیونل هم جالب بود!!! یک شخصیت کاملاً عادی که در عین احترام به آلبرت می خواد اونو از حالت انزوا بیرون بکشه و واسش یک دوست باشه!!! می خواد اونو از ترس تحقیر شدن و گوشه گیری آزاد کنه!!! و البته این رو هم خوب فهمید که باید روی کودک درون آلبرت کار کنه!!!

الیزابت هم دوست داشتنی بود!!! می دونست کجا چه جوری رفتار کنه ولی همیشه رفتار پرنسسیشو حفظ می کرد!!! شاید بشه گفت الیزابت مهم ترین نقش رو تو درمان آلبرت داشت!!!

چیزی که بیشتر از همه منو مسحور کرد دکوراسیون بسیار زیبا و مجلل صحنه ها بود!!! حرکات بازیگرا آروم بود و برای همین می شد به دیزاین اطراف هم توجه کرد!!! از همه بیشتر از دکوراسیون محل کار لیونل خوشم اومد!!! خیلی شیک بود و رنگ های به کار برده شده روی دیوار متناسب و چشم نواز بود!!! یه جورایی آرامش تو فضای کار لیونل موج می زد!!! فضای کاخ شاه هم مجلل و شیک و زیبا بود!!!

به نظر من این فیلم ارزش بردن اسکار رو داشت!!! چون هم محتوا داشت هم ظاهرش زیبا و کار شده بود!

من به این فیلم از ۱۰۰ نمره ۹۰ رو میدم. چون به نظرم Inception زیباتر بود که مورد کم لطفی واقع شد!!!


پی نوشت: دوست داشتم اول کوروش نقدشو میذاشت بعد من نظرمو میگفتم!!! آقا کوروش منتظرم ها!!!